​دبیرستان مهر اوّل به دنبال تربیت انسان هایی است که در آنها: «حق بر باطل، پاکی بر پلیدی، عقل بر مزاج، مطالعه بر غریزه، دقّت بر پرگویی، فکر بر هیجان» ترجیح دارد، و در آرزوی گِرد آوردن قوی ترین تیم آموزشی و پرورشی کشور است.

با همت آقای هاشم میرزایی و آقای معصوم میرزایی در سال 91 اقدام به تاسسیس مدرسه مهر اول “دبیرستان پسرانه” در کرج شد.مدرسه ای که با ظرفیت بیش از پانصد دانش آموز، 24 کلاس و در سه طبقه در متراژی بزرگ تاسیس گردید.تمام کوشش موسسین و کارکنان مدرسه مهر اول ، ساخت مدرسه ای نزدیک به استانداردهای جهانی بوده است.

مکانی که برای نوجوانان دوره دلنشینی را رقم زده و برای رسیدن به دانشگاه های معتبر ایرانی نقش پلی را ایفا کرده است.در این مدرسه به تمام نیازهای اساسی دانش آموزان از جمله پرسش های اساسی: جسمی، روحی و روانی به بهترین شکل پاسخ داده می شود.

تجهیزات در نظر گرفته شده برای این مدرسه:

  • یک آزمایشگاه با تجهیزات لازم و کامل برای دروس مختلف، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی که برای درک بهتر مباحث درسی، بخش های عملی همگی در این آزمایشگاه به دانش آموزان آموزش داده می شود.
  • تجهیزات کامپیتوری: 5 کلاس مجهز به سیستم هوشمند
  • تجهیزات کلاس ها: تخته وایت برد های سرامیکی، صندلی های یک نفره، تهویه مناسب
  • سالن همایش مجهز به صندلی های مختص به آمفی تئاتر، سیستم صوتی، پروژکتور، تهویه مناسب و ظرفیت 250 نفر

فعالیت های ورزشی

تیم والیبال

تیم تنیس روی میز

تیم فوتسال

فعالیت های هنری

گروه سرود

گروه تئاتر

گروه موسیقی

اردوهای تفریحی و پژوهشی

اردوی شمال

موسسه استاندارد ایران

اردوی کیش

دانشگاه علوم پزشکی ایران

سخنان موسس مهراول

در این قسمت به سخنان موسس بهترین دبیرستان غیر انتفاعی در کرج می پردازیم:

یک جای کار اشکال داره، آن جا کجاست؟

روزی، روزگاری،‌ …
یک مشکل فنی در یک نیروگاه به وجود آمد. در اثر بروز این مشکل فنی کارآیی عملیات تا حدود زیادی کاهش پیدا کرد.


مهندسان نیروگاه هر چه تلاش کردند، نتوانستند مسأله را شناسایی و آن را برطرف نمایند. از این رو، به این نتیجه رسیدند که از یکی از مشاوران برجسته در زمینۀ نیروگاه¬های اتمی دعوت کنند که علت بروز مشکل را تشخیص دهد. مشاور وارد نیروگاه شد و شروع به کار کرد. او به مدت دو روز به بخش‌های مختلف نیروگاه سر زد، صدها شماره گرفت. یادداشت‌برداری کرد و محاسبات مختلف انجام داد.

در پایان روز دوم،‌ از جیبش ماژیکی درآورد از نردبانی بالا رفت و روی یکی از عقربه‌ها علامت X را نوشت. (یعنی؛ اشکالِ کار این جاست!)
او گفت: «اشکال در این جاست، دستگاه مرتبط با این عقربه‌سنج را عوض کنید تا مشکل برطرف گردد.» بعد به فرودگاه رفت و به سمت خانه‌اش پرواز کرد. مهندسان، دستگاه را باز کردند و مشکل برطرف گردید. حدود یک هفتۀ بعد، مدیر نیروگاه نامه‌ای از مشاور دریافت کرد که 10.000 دلار برای کارش مطالبه کرده بود.
مدیر نیروگاه از رقم صورت‎حساب تعجّب کرد و این در حالی بود که آن نیروگاه چندین میلیارد دلار می‌ارزید و مشکلی که پیش آمده هزینۀ سنگینی را بر کارخانه تحمیل نموده بود، مدیر با خود گفت مشاور، دو روزی به این جا آمد و بررسی کرد و دست آخر روی یکی از عقربه‌سنج‌ها یک علامت X گذاشت و به خانه‌اش برگشت. به نظرش رسید که ده هزار دلار دستمزد برای این اندازه کار زیاد است. مدیر نیروگاه به مشاور نامه‌ای نوشت:
«صورتحساب شما را دریافت کردیم. ممکن است هزینه‌هایتان را ریز کنید؟ به نظر می‌رسد تنها کاری که شما کردید این بود که روی یکی از عقربه‌سنج‌ها یک علامت X گذاشتید به نظر می‌رسد ده هزار دلار برای کاری در این سطح بیش از اندازه زیاد باشد.»
چند روز بعد، مدیر نیروگاه صورت حساب جدیدی از مشاور دریافت کرد. در این صورتحساب آمده بود: «برای نوشتن X روی عقربه، 1 دلار، برای انتخاب اینکه روی کدام عقربه‌سنج علامت‌گذاری شود 9999 دلار.»
9999 دلار برای پیدا کردن جایی است که اشکال کار آن جاست.
حالا، خانواده‌های محترم، ‌دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز اگر نابسامانی، بی‌نظمی، بی‌برنامگی، هدر رفتن عمر و هزینه‌ها، شلختگی، به هم ریختگی،‌ نرسیدن به هدف تعیین شده، مشکلات اساسی اخلاقی و … چه و چه‌های دیگر در جایی دیده شود. بی‌گمان همۀ افراد به ویژه آنان که احساس تعهد و مسؤولیت بیشتری دارند و آرزو می‌کنند که سرزمین‌شان از هر لحاظ سربلند و سرافراز باشد و فرزندانشان سرآمد «علم» و «اخلاق» و «پیشرفت» باشند. باید به «مدرسه» ـ که محل تولد دوم بچّه‌هاست ـ بیشتر توجّه کنند .

حال برای پرسش‌های زیر پاسخی راستین پیدا کنید:

1. بچّه‌ها در مدرسه چه چیزی به دست می‌آورند و چه چیزهایی را از دست می‌دهند؟
2. آیا ما، پدران و مادران و معلّمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت، در پرورش فرزندانمان و آماده کردن آنها برای یک زندگی عالمانه و خدامحور و اخلاقی موفّق بوده‌ایم؟
3. تا چه حد می‌توانیم در کشف علاقه‌ها و استعدادهای فرزندان خویش به آنان کمک کنیم؟
4. در آفریدن «امید»، پدید آوردن «اشتیاق» و کسب «افتخار»، راه را برای بچّه‌ها هموار کرده‌ایم؟
5. به رفاه و آرامش ذهنی فرزندانمان و بهداشت روان آنها و احساس عزّت نفس و تمرکز آنها تا چه اندازه برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟!
6. تا چه حد به انتقادهای فرزندان در خانه و شاگردان در مدرسه گوش کرده‌ایم؟ و در روش‌هایِ برخورد با آنان تجدیدنظر کرده‌ایم؟
7. اگر حوصله نداریم، وقت نداریم و صبر نداریم، چگونه می‌توانیم خودمان را فرزندانمان را دوستان آن‌ها را به خوبی بشناسیم؟
8. کدام لذّت بالاتر از با هم بودن اعضای خانواده با همدیگر و صمیمی بودن آن‌ها با یکدیگر است؟
9. آیا کسی که فرزندان خود را یا شاگردان خود را «بد» تربیت می‌کند می‌تواند کارِ درستِ دیگری انجام بدهد؟
10. کدام عمل ما، پدر و مادرها و معلّمان، تأثیر بلندمدت بر بچّه‌ها دارد یا ندارد؟!
11. آیا زندگی بدون معیارهای اخلاقی، مدرسه و خانواده را متزلزل نمی‌کند؟
12. آیا آزاد ساختن شخصیت فرزندان از چنگال تمایلات آزاردهنده و رهسپار کردن آن‌ها به سوی زندگی سالم و معنوی، وظیفۀ خانه و مدرسه نیست؟
13. آیا «آموزش» و «تعلیم و تربیت» مانند هر دانش دیگری مثل مهندسی، پزشکی، … نیاز به «تخصص» ندارد و تنها با ذوق می‌توان دربارۀ آن اظهارنظر کرد؟
ما در مدرسه ی مهر اول به این مسائل اندیشیده‌ایم و در حد توان کوشیده‌ایم … تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

این 13 موردی که خوانده شد جز با توفیق الهی و کمک جدّی خانواده¬ها و استادانِ دانا و پرسنلِ صبور و حرفه ای به دست نخواهد آمد. ما چشم به راهِ یاری انسان هایی هستیم که باور دارند بدونِ آموزشِ درستِ فرزندانمان، موفّق نخواهیم شد.

هاشم میرزایی کیست؟!

در این قسمت سعی داریم شما را با نظرات دانش آموزان موفق ترین معلم جناب آقای “هاشم میرزایی” آشنا سازیم.

پس از گذشت سالیان متوالی از تحصیل برخی از دانش آموزان از جای جای این دنیا به دنبال پیدا کردن بهترین استاد خود بودند و به مرور زمان در این راه با یکدیگر آشنا شدند، طی صحبت هایی که با یکدیگر داشتند موفق به برقراری ارتباطی مجدد با استاد بزرگوارشان شدند.در قسمت ذیل نمونه ای از نامه نگاری های این عزیزان را قرار دادیم.

اهداف مدرسه ی مهر اول

مهر اول به عنوان بهترین دبیرستان غیر انتفاعی پسرانه در کرج همواره سعی بر ارتقاء سطح فرهنگی و علمی دانش آموزان خود داشته است . دبیران مهر اول از بهترین اساتید ایران زمین هستند و از لحاظ علمی نیز از سطح بالایی برخوردارند و با استفاده از قدرت بیان بالایی که دارند همواره در آموزش مفاهیم مختلف به دانش آموزان موفق بودند .

مهر اول جهت بهبود فرآیند آموزش به هر دانش آموز یک مشاور و پشتیبان اختصاص داده است که با پیگیری های مستمر دانش آموزان را به سمت هدف نهایی شان سوق می دهند.

مهر اول تمام شرایط لازم برای تحصیل را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و در تمام زمینه های آموزشی حامی آنها خواهد بود.

مهر اول به عنوان بهترین دبیرستان غیرانتفاعی در کرج اهداف کلی در نظر دارد و برای دستیابی به آن تلاش می نماید ، اداف کلی مهر اول :

  • داشتن برنامه ی استراتژیک بلند مدت برای ارتقاء سطح علمی جامعه
  • تفکر سیستمی
  • استفاده از برترین متد آموزشی برای محصلان
  • سوق دادن دانش آموزان مستعد به سمت مسابقات علمی و ورزشی مختلف
  • موفقیت دانش آموزان در کنکور
  • کشف استعدادهای نهفته ی دانش آموزان
  • افزایش روحیه ی همکاری و تعاون در بین دانش آموزان
  • تقویت اعتقادات مذهبی دانش آموز
  • ایجاد فرهنگ کتابخوانی برای ارتقاء سطح فرهنگی دانش آموز
  • و…

مهر اول به عنوان بهترین دبیرستان غیر انتفاعی در کرج با استعانت الهی و تلاش های پی در پی در جهت نائل شدن به اهداف کلی گام بر می دارد امید است فرزندانی پرورش دهیم که با سطح علمی و سلامت روانی خود موجب افزایش سطح فرهنگی و علمی جامعه گردند.

درباره ی دبیرستان مهر اول

مهر اول مسیری دشوار و طولانی طی کرد تا بتواند به بهترین دبیرستان غیر انتفاعی در کرج تبدیل شود .

پس سالها تدریس با راهنمایی بزرگان آموزش و پرورش و با کمک بسیار جدی و اثر گذار برادر و دوستان عزیز مدرسه ای را تاسیس کرده ایم که آرزو می کنیم برنامه های کارشناسی شده و قانونمند ما به یاری مسوولان متعهد و بزرگوار آموزش و پرورش استان البرز و ناحیه ی 3 به ثمر برسدو فرزندانمان

1- خاطرات ماندگار و اثرگذار در این مدرسه داشته باشند و از همه مهمتر «عمر»شان در مدرسه هدر نرود

2- هم چشمانی تیزبین داشته باشند و با بصیرت و هم متوجه اهل سیرت و صورت

3- شمع جمع قیامت باشند نه اهل های و هوی ملامت

4- مروارید دریای دانایی باشند و معرفت را نیز دارایی بدانند!

5- بدانند چرا در جنگل درختان زیادی می افتند و چرا درختی تک افتاده و تنها در بیابان ، بهتر می تواند در مقابل باد مقاومت کند.

6- ارج و ارزش «زمان» را به خوبی درک کند.

7- بچه ها هر روز یک قدم به سمت آرزموهای خود بردارند.

8- روش های مواظبت از خویشتن و کنترل خویشتن را یاد بگیرند.

9- فاصله ی زمانی رسیدن به «هدف» را کوتاه کنند.

10- بدانند که پیش از ساختن خود ، انجام انتخاب های مهم خطرناک است!

11- بدانند که فرصت سوزی بدتر از آتش سوزی است.

12- بدانند که «منطق» مهمترین ابزار انسان است و بدون آن نمی توان با سختی ها سرشاخ شد.

13- یاد بگیرند که انسان به تکنیک و راه های عملی بیشتر از تئوری و نظریه نیازمند است.

14- و سرانجام یاد بگیرند که مشغول بودن با «مفید بودن» یکی نیست.

و چه و چه های دیگر که به قول بزرگان; حرف از کارِ کرده ، باید گفت. کارهای نکرده ، بسیار است.

بقیه حرفها را در مدرسه و رو در رو

با احترام فراوان

“هنگامی که خدا انسان را اندازه می گیرد متر را دور قلبش می گذارد نه دور سرش .”

نورمن وینسنت پیل

مهر اول در یک نگاه

0
فارغ التحصیلان
0
سالهای فعالیت
0
کلاس های فوق برنامه
0
همکاران مدرسه